דף הבית דילים יומיים און ליין מאמרים פוטר פרסם כאן
       
 
               

ניתוח מחיצה באף

 

מחיצת האף היא החלק המפריד בין הנחיר הימני לנחיר השמאלי של האף. לעתים, עלולים להיווצר קשיי נשימה עקב סטיית המחיצה הזו ממרכז האף להטייה מסוימת ימינה או שמאלה. במידה ורופא המשפחה יפסוק כי קשיי הנשימה שדיווחתם לו עליהם – נגרמו כתוצאה מאי נוכחות המחיצה במרכז האף, הוא ימליץ לכם על ניתוח לתיקון המעוות. במהלך המפגש, הוא יציג לכם את תופעות הלוואי העולות מן הניתוח, כולל הנחיות כיצד יש לפעול בימים שלפניו.

עיין היטב בתופעות הלוואי העלולות להיגרם מן הניתוח

מוטב לעיין היטב במסמך המעיד על תופעות לוואי אלה על מנת שתוכל להגיע לניתוח עם חשש מינימלי. המסמך מפרט תופעות כמו גירוי באף, גירודים, ודרכים לשמור על האף בימים הראשונים שלאחר הניתוח, שהם ימים שעדיין עלולים להשפיע על פיסולו של האף שלכם בשל מצבו הזמני הרעוע.

הימנע מעישון לפני הניתוח

העישון גורם לגירוי רירית האף, מה שעלול לסבך עוד יותר את הטיית המחיצה. מומלץ להימנע מן העישון הן בשבועות שלפני הניתוח, והן בשבועות שלאחריו. עוד יגיעו ימים טובים יותר בהם תוכל לעשן, כאשר האף חזר לאיתנו ומחיצת האף ישרה וממורכזת.

התנהלות ביום הניתוח

ביום הניתוח, כל שעלייך לעשות הוא להגיע למרפאת ניתוחי אף http://www.nituachaf.co.il או לבית החולים בו נקבע עבורך הניתוח. המזכירות הרפואית תקדם אותך לחדר בו יערכו סדרת בדיקות דם. בסופן, תועבר לחדר ההמתנה לניתוח כאשר אתה מצוייד בצמיד זיהוי אותו עלייך לענוד כל זמן שהייתך בבית החולים. לאחר שיגיע תורך, תועבר לחדר הניתוח. יבוצע בך עירוי על ידי צוות האחיות, ולפי רצונך, בכפוף להמלצת הרופא המנתח, תבוצע הרדמה מקומית או כללית. בהרדמה המקומית תוכל לראות את ציוד הניתוח ואת מהלכו מבלי להרגיש כל כאב. בהרדמה מלאה אתה במצב שינה ואינך מודע להליך הניתוח כלל ועיקר. לאחר שההרדמה הגיעה ל 100% - יבוצע הניתוח.

כללי התנהגות לאחר הניתוח

כבר במעבר לחדר ההתאוששות תרגישו באי נוחות הטמפונים שהרופא הציב באפכם בשעת הניתוח. טמפונים אלה מוצבים באזור המחיצה שנותחה, ותפקידם לדאוג הן לחבישה והן לשמירה על המחיצה. ברוב המקרים, הרופא המנתח מורה על הסרתה יום לאחר הניתוח. בעת ההסרה, יתרחש דימום באפכם אך אין לחשוש מכך. לאחר ההסרה, תאושפזו יומיים נוספים בבית החולים, בהם ישנו סיכוי כי תחושו במיגרנות. כאבי הראש יטופלו על ידי אחיות בית החולים באמצעות משכחי כאבים ייעודיים. בחזרה לביתכם, תקבלו מסמך הנחיות לפעולות שעליכם לבצע: שבוע מנוחה, הימנעות מספורט ופעילות גופנית בזמן הקרוב, והימנעות מעישון או אכילת ארוחות חמות. כמו כן, ייקבע מועד לפגישת ביקורת עם צוות המטפלים. משך זמן החלמתו הסופית של האף אורך כחודשיים ימים.

בחזרה למאמרים

ניתוח מחיצה באף - נמצאו 0 עסקים.
 
 
מאמרים ומדריכי קניה בתחום ניתוח מחיצה באף