דף הבית דילים יומיים און ליין מאמרים פוטר פרסם כאן
banner
       
 
               

 

אקופונקטורה- הדיקור הסיני ומעלותיו הרבות.

נושא הרפואה הסינית עשה בעשורים האחרונים עלייה גם למדינת ישראל ותושביה נדהמים לגלות שמה שהרפואה המערבית וצוותיה לא מסוגלים לטפל בו, מטופל באופן מדהים ויעיל על ידי הרפואה הסינית הדוגלת בעקרונות רבים המגיעים מהעולם הטבעי. אקופונקטורה היא עוד דרך טיפול אך לא טבעית ביוחד, אמנם לגוף לא ניתנות שום תרופות אך אותה אקופונקטורה משתמשת באמצעים אחרים לטיפול בחולה. מדובר בדיקור סיני, אקופונקטורה היא שיטת דיקור הסיני המתבססת על נקודות רבות בגוף הנקראות "צמתים" שכביכול מרכזות אליהן את רוב התפקודים של הגוף. האמונה מאחורי אותה אקופונקטורה היא שברגע שמחט נוגעת וחודרת אל הנקודות הללו היא משחררת אותן וכל הגוף כולו יכול לתפקד טוב יותר. אקופונקטורה היא טיפול מומלץ ברפואה הסינית ובשל כך ובשל הפופולאריות ההולכת וגוברת של טיפול זה בישראל נסקור את אותו אקופונקטורה בכתבה זו.

האם קיים הבדל מהותי וברור בין אקופונקטורה לבין דיקור סיני, מה מיוחד באותה אקופונקטורה?

לאחר שאנו יודעים יותר על נושא הרפואה הסינית ועל אותה אקופונקטורה בפרט נעבור כעת להמשיך ולדון בשאלה האם קיים הבדל מהותי וברור בין אקופונקטורה לבין דיקור סיני, מה מיוחד באותה אקופונקטורה? התשובה לשאלה זו היא שטיפול אקופונקטורה הוא סוג של דיקור סיני אך כזה המתמקד בנקודות ספציפיות בגוף. המרידיאנים, הנקודות המיוחדות, נחשבות כצמתים מרכזיות שדרכן עוברים העצבים והתפקודים של הגוף. 

אקופונקטורה תפקידה הוא לפתוח ולשחרר את הצמתים הללו על ידי דיקור קל. אין לדאוג, דיקור זה אינו כואב במיוחד משום שהוא נכנס קצת מתחת לעור ולכן כמעט ולא נוגע בבשר. אקופונקטורה ידועה כטיפול יעיל במיוחד במקרים רבים שהרפואה המערבית עומדת חסרת פתרונות ובשל כך שווה לקחת בחשבון גם את השיטה הזאת.

 

טיפול בעזרת אקופונקטורה- דרך לא קונבנציונאלית אך מוצלחת

רבים מאמינים שהטיפול בעזרת הרפואה הסינית הוא בולשיט אחד גדול שכל מטרתו הינה להוציא את הכסף מהארנקים של צרכנים תמימים הפונים לטיפול זה בדרך כלל כישועה האחרונה לכאביהם אך אין הדבר כך במציאות. טיפולים רבים כגון אקופונקטורה, דיקור סיני, שימוש בצמחי מרפא סינים ועוד הוכיחו עצמם ככלי יעיל במיוחד בטיפול בחולאים שהרפואה המערבית כושלת מלהתמודד איתם. אין הדבר אומר שטיפול אקופונקטורה או חבריו יעילים רק כשכל השאר כושל, להפך, טיפולים כאלה מומלצים על בסיס יום יומי כדי לשמר ולתחזק את הגוף במצב טוב מאוד. בשל כך אפשרי לקבל טיפול אקופונקטורה ללא כל בעיה מסוימת אך מה לעשות שטיפול זה בדרך כלל ניתן רק כשהמצב אינו אופטימאלי.

האם טיפול אקופונקטורה הינו כואב, מהם המאפיינים הייחודיים של טיפול זה ביחס לרפואה המערבית?

לאחר שדנו בנושא הטיפולים הסיניים ואותה אקופונקטורה בפרט נשאר לגשת לשאלה האם טיפול אקופונקטורה הינו כואב, מהם המאפיינים הייחודיים של טיפול זה ביחס לרפואה המערבית? התשובה לשאלה זו היא שהטיפול אינו כואב אלא קצת מציק, הרי אחרי הכל מדובר במחטים המוכנסים לגוף האדם אך לא לעומק רב מדי בתוך העור. המאפיינים של טיפול זה יחסית לרפואה המערבית הם שטיפול זה הוא בסיסי בטבעו. לאנשים רבים יש בעיה עם החשיבה התיאורטית מאחורי אותה אקופונקטורה אך למעשה מדובר בטיפול מוצלח שעובד פעמים רבות.

כמה עולה טיפול אקופונקטורה ממוצע בישראל?

לאחר שהחכמנו ואנו יודעים יותר על טיפול אקופונקטורה ועל מעלותיו נציין שהטיפול הממוצע עולה בין 150-450 ש"ח וזאת בתלות במרפאה ובמטפל עצמו. גורמים בעלי ניסיון נוהגים לגבות סכומים גבוהים אף יותר מאלה המצוינים.

אקופונקטורה- התנסות אישית בטיפול דיקור סיני מקצועי

לאחר שנים רבות של אימונים פיזיים הייתי חש כאבים חדים בגבי. בדיקות רבות אצל גורמים מוסכמים ברפואה המערבית לא הצליחו לגלות את הסיבה לבעיה והמליצו לי פעם אחר פעם פשוט לנוח ואז הדברים יסתדרו. כמובן שלא כך היה באמת והייתי צריך לתור אחר פיתרון אחר לבעייתי הדואבת. את המודעה בעיתון ראיתי באחר צהריים חמים כששתיתי קפה במרפסת הבית. "טיפול אקופונקטורה מקצועי- בוא ותחווה חוויה אחרת".

אקופונקטורה? מזה אקופונקטורה? כדי להשביע את רצוני לדעת כמה שיותר ניגשתי לאתר האינטרנט גוגל ושם חיפשתי את מילת המפתח אקופונקטורה. התוצאות היו מפתיעות. מדובר בטיפול סיני מתקדם בדיקור העובד לפי תפיסת המרידיאנים הנודעת של הרפואה הסינית כדי לבדוק הדבר התקשרתי לקבוע תור לטיפול אקופונקטורה אישי בידי מטפל מקצועי בקריות. כשהגעתי למקום הוא היה מואר כראוי וסטרילי לחלוטין.

המטפל היה גבר כבן 33 עם קרחת בוהקת וחיוך נעים. שלום, אני שאול. הוא אמר ומייד הרגשתי שאני יכול לבטוח בו לגמרי בטיפול אקופונקטורה מקצועי. הטיפול החל ובעוד ששאול מחדיר מחטים ארוכות ודקות לגופי אני מתפלא על הרגשת חוסר הכאב. הכיצד זה יכול להיות שאלתי אותו, שלא מרגישים כמעט כאב בטיפול אקופונקטורה? הוא ענה שמכיוון שהמחטים מאוד דקות והוא מכניס אותן רצת אל מעבר לעור הכאב כמעט ואינו קיים.

לאחר סדרת טיפולים בת 10 מפגשים הרגשתי כמו אדם חדש. אין ספק שטיפול אקופונקטורה זה שינה לגמרי את חיי וכעת כאבי הגב הפכו לנדירים ומופיעים בחולשה רק בעת מאמץ ספורטיבי אדיר מצדי. אני מסכם ואומר שטיפול אקופונקטורה זה הוא מומלץ מאוד ובמיוחד למי שכבר איבד תקווה למזור ורפואה מהרפואה המערבית המתקדמת לכאורה.