דף הבית דילים יומיים און ליין מאמרים פוטר פרסם כאן
banner
       
 
               

 

עיסוי רפואי 

עיסוי רפואי, או כמו שרובנו רגילים לקרוא לו, מסאז', הוא טיפול בגוף ובמחלות בגוף ובנפש על ידי מגע, לחיצות, וחיכוכים של מגע, בין אם על ידי מגע אדם ובין אם באמצעות מכשור מתקדם.

עיסוי רפואי על שלל סגנונותיו הוא דרך טיפול שבעבר הייתה נחלתם של המאמינים ברפואה אלטרנטיבית וברפואה הסינית ואלו שלא מאמינים בדרך זו  פנו לקבלת עיסוי רפואי בעיקר לשם הפקת תענוגות וההנאה שבדבר. אך עם השנים המגמה השתנתה, הרפואה האלטרנטיבית הפכה למקובלת יותר גם בקרב המצדדים ברפואה מערבית בעיקר באופן הטיפול היעיל של עיסוי רפואי במחלות שירים וגם מחלות פנימיות.

רוב שיטות העבודה של עיסוי רפואי הגיעו בעיקר מארצות שבמזרח הרחוק כמו סין והודו. אחד הדברים הקריטיים להצלחת עיסוי רפואי הוא אינטראקציה טובה בין המטפל והמטופל. יחס של אמונה של המטופל במטפל יוצר מצב של רוגע ושחרור לחץ, דבר העוזר מאוד להצלחתו של עיסוי רפואי בפרט ועיסויים בכלל.

עיסוי רפואי מתנהל בדומה מאוד לעיסוי רגיל אך שם דגש על טיפול במפרקים, בשלד והגידים, ומתחיל בדרך כלל בחימום קל. הטופל שוכב על בטנו כאשר יש מיטות מיוחדת עם מקום להנחת הראש. המטופל עוטה לגופו הלבשה תחתונה בלבד, ונשאר כאשר סדין דק מכסה אותו. המעסה מתחיל להזיז את גופו של המטופל קלות, מתחיל לחוש אותו, ללמוד כיצד גופו מגיב לחימום.

השלב הבא של עיסוי רפואי מתחיל בדרך כלל בפלג הגוף התחתון של המטופל. המטפל עובד על רגליו של המטופל תוך טיפול בבקשות מיוחדות של המטופל, אם היו, כאשר מילא את השאלון לפני עיסוי רפואי. מקובל שישנה תקשורת בין המטפל למטופל כאשר המטפל ממבקש מהמטופל לומר לו האם רמת הלחיצות אינטנסיבית דיו או שמא היא רכה מדי.

התהליך נמשך לאורך הטיפול בשאר חלקי הגוף עד אשר מסתיים לו העיסוי. לבסוף המטופל מתבקש לנוח מספק דקות לצורך הרפיה והירגעות.