דף הבית דילים יומיים און ליין מאמרים פוטר פרסם כאן
banner
       
 
               

 

עיסוי שבדי

עיסוי שבדי הוא סוג העיסוי הפופולארי והנפוץ ביותר בעולם. שיטה אהובה זו פותחה בסוף המאה השמונה עשרה על ידי הנדריק לינג, השבדי, שהיה פרופ' לרפואה באמצעות התעמלות. לינג ערך מחקרו שבסופו מצא כי אפשר לרפא מחלות על ידי טיפול בבלוטות הלימפה ועיסוי אשר יעזור לזרימת הדם בגוף  ויחדש את המחזוריות שלה. כך נולד עיסוי שבדי.

לינג הגה 6 יסודות שעם השנים הפכו להיות לטכניקות עיסוי הראשיות והמרכזיות לא רק בקרב עיסוי שבדי אלא בקרב עיסויים רפואיים, הוליסטיים, רפלקסלוגים, ואפילו בעיסויים שמקורם במזרח הרחוק – העיסויים התאילנדיים והשיאצו. טכניקות העיסוי של לינג באות לידי ביטוי גם בעיסויים הומופאתיים, עיסויי טווינה, עיסויים סינים מסורתיים, עיסויי שרירים, עיסויי רקמות, עיסויים מבוססי ליטוף, עיסויים באבנים חמות, עיסויים טורקיים, עיסויי פנים, עיסויי קרקפת, ועיסויים משולבים.

הטכניקה הראשונה של עסוי שבדי היא עיסוי על ידי ליטוף. נעשה בעיקר בתחילת העיסוי לצרכי חימום וצורך כך שהמטפל לפני תחילת עיסוי שבדי ילמד את גופו של המטופל ואת תגובותיו. לאחר מכן הוא עעבור לטכניקה השנייה של עיסוי שבדי, שהיא עיסוי עמוק של גלגול פרק כף היד בעומק השריר ודחיפתו. הטכניקה הבאה של עיסוי שבדי היא חיכוך שגורם לחום. המעסה מחכך ידיו על גופו של המטופל עד כדי יצירת גלי חום. טכניקה נוספת היא הקשה קצבית קלה על גוף המטופל ומשתמשים בה לצורך שחרור ממוקד של לחץ במהלכו של עיסוי שבדי. עוד טכניקה של עיסוי שבדי היא לחיצות ממושכות בעזרת האגודלים של המטפל, בעיקר על איזור עמוד השדרה. לקראת סופו של עיסוי שבדי יש את טכניקת הרטט שבה המטפל מעביר את ידיו בצורת רטט לכל אורך גופו של המטופל.

מומלץ מאוד להיוועץ עם המעסה עוד לפני הטיפול עצמו לגבי כאבים בשרירים וכאבי פרקים ואופן הטיפול הכדאי בהם.